FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
21 stycznia 2017 / Published in NAPRAWA ZWOLNICY, PORADNIKI, PORADY EKSPERTA

Jak uniknąć awarii przekładni jazdy ?

Jak rozpoznać , czy nasza przekładnia jazdy wymaga naprawy?

Najważniejsze to eksploatować maszynę zgodnie z zaleceniami producenta. Doskonale wiemy, że czasem jest to niemożliwe. Dlatego też nieuniknione są kłopoty z podzespołami maszyny.

Jeśli chcemy uchronić naszą maszynę przed uszkodzeniami układu jezdnego,w którym najczęściej awarii ulegają układy satelitarne zębatek zaleca się:


–wymianę oleju w przekładni co 250 mtg. Naszym zdaniem (różniącym się od konkurencji) nie jest ważne jak dobry jakościowo, czy jak drogi olej wlejemy do przekładni. Ważne jest to żeby po prostu on tam był i aby był niewypracowany. Dlatego jeśli nasza maszyna jest dosyć mocno eksploatowana pod kątem jazdy zaleca się nawet częstszą wymianę oleju na zwykły olej przekładniowy. Pamiętajmy o tym aby wymieniać olej po rozgrzaniu układu jazdy, oraz aby ilość oleju wlanego zajmowała nie więcej niż 2/3 objętości przekładni.

–nasłuchiwanie czy podczas pracy z okolic hydromotoru nie dochodzi niepokojący dźwięk. Jeżeli dźwięk przypomina trzask, zgrzyt należy bezzwłocznie zakończyć pracę maszyną i zdiagnozować pochodzenie niepokojącego dźwięku. Jest to prawdopodobnie problem z przekładnią lub zębatkami układu satelitarnego. Jeżeli natomiast dźwięk przypomina mocne ocieranie się metalu prawdopodobną przyczyną jest zacieranie się łożysk lub niski poziom oleju. W tym przypadku zaleca się powolne zakończenie pracy i zdiagnozowanie istoty problemu.

–badać czy nasz układ jazdy nie ma wycieków. Najlepiej da się to zaobserwować pozostawiając maszynę na twardszym podłożu,  zdjęciu gąsienicy i pochyleniu się pod hydromotorem. Następnie sprawdzenia czy na naszym urządzeniu nie zbiera się niepokojący osad (jest to pierwsza oznaka problemu). Następnie pozostawienia maszyny na kilka godzin, aby zaobserwować czy na podłożu nie pokazują się plamy sygnalizujące wyciek oleju.

–badać czy łożyska między przekładnią a hydromotorem nie mają zbyt dużych luzów. Najłatwiej zbadać to w następujący sposób. Należy zdjąć gąsienicę, następnie złapać oburącz koło napędowe po przeciwległych  jego stronach  i poruszać nim na boki. Jeżeli podczas tej czynności wychylenia urządzenia są spore lub odbywa się to bardzo łatwo należy mieć na uwadze zbliżającą się wymianę łożysk. Ta metoda ma popularne zastosowanie w minikoparkach.
Stosując się do tych zaleceń zminimalizujemy prawdopodobieństwo uszkodzenia przekładni układu jazdy.

What you can read next

Wałek zwolnicy i wałek silnika jazdy, czyli zgrany zespół
Poradnik: demontaż oraz montaż hydromotoru jazdy
Zużyte koło napędowe koparki – po czym poznać?
 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP