FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Marczewski Piotr
03 kwietnia 2019 / Published in PORADNIKI

Czym jest turbosprężarka i jak uniknąć jej awarii?

Głównym zadaniem turbosprężarki jest doładowanie mocy silnika. W tym celu do jej napędu wykorzystuje się spaliny. Jak zbudowana jest turbosprężarka? Jak dokładnie działa, a przede wszystkim – jakie są jej zalety? Czy awaria turbosprężarki jest szybko rozpoznawalna? Odpowiedź znajdziesz poniżej.

Jak jest jej budowa?

Turbosprężarka składa się z turbiny, sprężarki i dwóch wirników. Dwa pierwsze elementy połączone są jednym wałem. Istotnym jest, że turbina nie posiada komory spalania, ponieważ tę rolę w jej imieniu pełni silnik spalinowy. Dzięki turbinie możemy osiągnąć wyższe osiągi silnika na tej samej pojemności.

Jak działa?

Turbina nie działa w skomplikowany sposób. Spaliny, które wtłaczają się do środka, uderzają w łopatki wirnika turbiny (tzw. ciepła strona turbiny) i rozkręcają go, następnie przez wałek umieszczony w środku prędkość przenoszona jest na część sprężającą (tzw. zimną stronę). Wirnik sprężarki ma za zadanie wytworzyć podciśnienie, zassać powietrze, sprężyć je i wtłoczyć do komory silnika. W ten sposób, bez konieczności powiększenia litrażu silnika, łatwo zwiększamy jego moc, ponieważ więcej powietrza w cylindrze to możliwość dostarczenia większej ilości paliwa.

Awaria turbosprężarki – jak jej uniknąć?

Turbosprężarka rzadko psuje się ze względu na jej eksploatację. Najczęściej do ich awarii dochodzi z powodu nieodpowiedniego użytkowania.

Jeżeli turbosprężarka zasila silnik twojej maszyny, to musisz pamiętać o tym, żeby ochłodzić ją po ciężkiej pracy. Jeżeli szybko wyłączysz koparkę, to turbosprężarka może się zniszczyć, ponieważ pomimo zgaszonego silnika wirnik turbosprężarki wciąż będzie się kręcił (aż 120 000 obrotów na minutę!). Oczywiście, turbosprężarka nie zepsuje się za pierwszym razem. Jednak jeżeli często będziemy wyłączać rozgrzany silnik, to prędzej czy później doprowadzimy do awarii.

Oczywiście istotną kwestią dla żywotności turbosprężarki są odpowiednie smarowanie i odpowiedni olej silnikowy, a raczej jego regularna wymiana. Stary i zanieczyszczony olej wywołuje bowiem wyżłobienia na łożyskach.

Łożyska turbosprężarki są smarowane olejem dostarczanym z układu silnikowego, ale warunki pracy w turbosprężarce są o wiele trudniejsze. W związku z powyższym jakiekolwiek nieprawidłowości doprowadzają do jej awarii.

Żywotność turbosprężarki zależy zatem od naszego działania i dbałości o sprzęt oraz jego odpowiednie użytkowanie.

What you can read next

Rolki jezdne – jaką funkcję pełnią w maszynach gąsienicowych?
Codzienna obsługa maszyny budowlanej
Montaż gumowej gąsienicy – co musisz wiedzieć?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP