FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
27 lutego 2020 / Published in PORADNIKI, PORADY EKSPERTA

Co to jest łożysko główne zwolnicy?

Co to jest łożysko główne zwolnicy i gdzie je kupić?

Łożysko główne zwolnicy koparki jest to łożysko toczne, przeważnie asymetryczne i skośne, którego zadaniem jest zminimalizowanie oporu tarcia podczas pracy przekładni planetarnej. Łożyska zwolnicy/hydromotoru występujące w koparkach o przedziale wagowym 1.5-50 z reguły dzielimy na dwa typy: łożyska stożkowe oraz łożyska skośne.

Łożysko zwolnicy skośne zbudowane jest w ten sposób, że bieżnia wewnętrzna i zewnętrzna łożyska są położone względem siebie asymetrycznie. Ma to za zadanie zmniejszenie powierzchni pracy zwolnicy oraz zwiększenie odporności naciskowej. W koparkach występują dwa typy łożysk skośnych: jednorzędowe oraz dwurzędowe. Różnią się tym, że do zwolnicy wykorzystującej łożyska jednorzędowej musimy zainstalować dwa łożyska oddzielone seagerem. Natomiast do zwolnicy z łożyskiem dwurzędowym instalujemy jedno zabezpieczane na seager lub na śruty.

Łożysko zwolnicy skośne ma budowę otwartą aby zmaksymalizować przepływ oleju, a zarazem zminimalizować występujące tarcie.

Tego typu łożyska są bardzo wyczulone na brak lub złą jakość oleju. Dodatkowo ze względu na asymetryczną konstrukcję łożyska praktycznie niemożliwe jest jego wyjęcie ze zwolnicy bez wcześniejszego uszkodzenia łożyska. Przeważnie dochodzi do wysypania się kulek łożyska.

Na światowym rynku jest tylko kilku producentów łożysk zwolnicy. Stąd tak duży problem w ich nabyciu oraz dosyć wygórowana cena zakupu.

Za asymetryczne łożysko zwolnicy średniej klasy przyjdzie nam zapłacić od 200 do 3000 zł, w zależności od typu łożyska oraz od jego wielkości. Stąd tak duże problemy w wycenie naprawy tego typu podzespołów. Tego typu łożyska możesz nabyć w firmach zajmujących się importem części specjalistycznych do maszyn budowlanych lub w serwisach. Nasza firma posiada naprawdę szeroką gamę łożysk, szczególnie tych trudnodostępnych. Jeżeli szukasz łożyska skontaktuj się z naszym przedstawicielem, który udzieli Ci fachowej pomocy.

What you can read next

Czy gumowa gąsienica do koparki jest lepsza od stalowej?
Rolki jezdne – jaką funkcję pełnią w maszynach gąsienicowych?
Zwolnica – jakie są najczęstsze przyczyny awarii? Jak ich uniknąć?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP