FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
17 marca 2020 / Published in PORADNIKI

Co to jest uszczelnienie zwolnicy, uszczelnienie hydromotoru?

Uszczelnienie pływające jest to metalowe uszczelnienie zwolnicy, którego celem jest zachowanie szczelności części przekładniowej hydromotoru

Komplet uszczelnień zwolnicy składa się zazwyczaj z dwóch uszczelnień metalowych oraz dwóch gumowych o-ringów. Sporadycznie zdarza się, że drugą częścią uszczelnienia jest brązowy pierścień lub zewnętrzna bieżnia łożyska. Uszczelnienie zwolnicy jest niezbędne do utrzymania całości zwolnicy w kondycji zdolnej do pracy. Brak uszczelnień zwolnicy lub ich zniszczenie spowodują wyciek oleju. To w konsekwencji przerodzi się w poważne uszkodzenie poszczególnych elementów zębatych zwolnicy.

Uszczelnienie zwolnicy ma zastosowanie w wielu rodzajach maszyn gąsienicowych, jak i kołowych. Od wielu lat stanowią podstawowy system uszczelnienia zwolnic koparek gąsienicowych. Uszczelnienia pływające stosuje się w pojazdach gąsienicowych, gdzie wymagana jest skuteczna ochrona ułożyskowania rolek bieżnych, piast lub osi napędów kołowych. Uszczelnienie ma chronić przed przenikaniem pyłu, piasku, błota, kamieni, ziemi itp.

Jak stwierdzić uszkodzenie uszczelnienia?

uszczelnienie zwolnicyPodstawą, jest sprawdzenie czy zwolnica nie ma dużych wycieków, które są widoczne w miejscu postoju maszyny. Gdy takowych nie ma, należy dokładnie wymyć miejsce łączenia się zwolnicy z hydromotorem i zaobserwować czy nie ma objawu „ pocenia się”. Jest to bowiem pierwsze stadium uszkodzenia.

Uszczelnienie zwolnicy powinno zostać wymienione także podczas każdej awarii zwolnicy, ponieważ opiłki powstałe podczas uszkodzenia kół zębatych czy łożysk, mogą znacznie przyspieszyć zużycie się uszczelnień. Uszczelnienie zwolnicy posiada dwa gumowe o-ringi, które nie dość, że pełnią funkcję uszczelniającą to dodatkowo odpowiedzialne są za amortyzowanie zwolnicy co zapobiega występowaniu naprężeń skośnych.

W naszej ofercie znajdziecie Państwo bardzo szeroki wybór takich uszczelnień. W przypadku dokonywania zamówienia bardzo ważne jest podanie wymiarów uszczelnienia – średnicy wewnętrznej i zewnętrznej oraz wysokości. Bardzo często uszczelnienia różnią się między sobą milimetrami, więc precyzyjne podanie wymiarów przez klienta jest niezbędne. Bez tych informacji dobranie odpowiedniego uszczelnienia będzie niemożliwe.

What you can read next

Korbowód – czy da się zapobiec jego usterkom?
Sytuacje kryzysowe i co należy w nich zrobić.
Jak przygotować minikoparkę na zimę?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP