FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Agata Kowalska
14 października 2020 / Published in DEMONTAŻ I MONTAŻ, PORADNIKI

Jak prawidłowo podłączyć hydromotor?

Hydromotor współpracuje z pozostałymi elementami hydrauliki, dlatego jego poprawny montaż jest istotny, by cały układ hydrauliczny mógł pracować bezawaryjnie. Prawdopodobnie nie raz zastanawiałeś/aś się jak podłączyć hydromotor. Podejmując się samodzielnego montażu hydromotoru należy zwróć uwagę na kilka ważnych kwestii.

Olej

Bardzo ważne jest upewnienie się, że olej w maszynie nie jest zanieczyszczony np. przez poprzednią awarię układu hydraulicznego. Kiedy mamy pewność, że przewody oraz cały układ hydrauliczny jest wolny od zanieczyszczeń, możemy rozpocząć identyfikację przewodów hydraulicznych, które podłącza się do hydromotoru i przekładni.

Podłączenie przewodów

Prawidłowe podłączenie przewodów hydraulicznych jest bezwarunkowo najważniejszym elementem montażu silnika hydraulicznego. Najpierw należy je dokładnie oczyścić, a następnie zidentyfikować przewody zasilające i powrotu. Często również mamy do czynienia z czwartym przewodem – odpowiadającym za drugi bieg.

Węże zasilające zazwyczaj są najgrubsze, więc najłatwiej je rozpoznać.  Dzięki nim hydromotor może poruszać się w lewo lub w prawo. Po ich podłączeniu, aby zidentyfikować dwa pozostałe przewody możemy włożyć je do wiadra i uruchomić maszynę, po czym włączyć drugi bieg. Wąż z którego zacznie cieknąć olej będzie wężem odpowiedzialnym za drugi bieg, a ten drugi przewodem powrotnym.

W niektórych przypadkach występuje również osobne podłączenie hamulca w zwolnicy. Ten przewód jest zazwyczaj najmniejszy, a po uruchomieniu przekładni cieknie z niego olej, więc jego rozpoznanie nie powinno stanowić problemu.

Jakie skutki może mieć błędne podłączenie przewodów?

Kiedy pomylimy przewody powrotu i drugiego biegu, może dojść do poważnej awarii silnika hydraulicznego. W takiej sytuacji nadmiar oleju nie ma ujścia do zbiornika, a ciśnienie w silniku niespodziewanie rośnie. Jeśli koparka pracuje w takich warunkach, następuje trwała awaria całego układu silnika hydraulicznego. Warto więc dwukrotnie sprawdzić, czy przewody zostały podpięte do silnika w sposób prawidłowy. Warto również zapytać sprzedającego, jak należy zamontować hydromotor.

Żródła:

https://archiwum.e-maszbud.pl/Prawidlowe_podlaczenie_hydromotoru._Poradnik_e-maszbud.pl
https://www.ketral.pl/pl/tagi/podlaczenie-silnika-hydraulicznego/podlaczenia-hydromotoru/67-0/

What you can read next

Poradnik dla operatora : jak uniknąć awarii hydromotoru- naprawa zwolnicy
Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?
Jak zdiagnozować działanie układu hydraulicznego?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP