FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
19 sierpnia 2020 / Published in KOPARKI, PORADNIKI

Koło napędowe gąsienicy – jaką rolę spełnia w koparce?

Bardzo często koło napędowe gąsienicy znajdziemy pod nazwą gwiazdy napędowej. Jest to koło profilowane z zębami, które zazębiają się z gąsienicą. W przypadku pojazdów z gąsienicami napędzane przez silnik koło zębate może być umieszczone z przodu lub z tyłu pojazdu, lub w niektórych przypadkach z obu. Może być również trzecia zębatka, uniesiona, napędzająca tor. W zasadzie trudno wyobrazić sobie prawidłowo działające podwozie gąsienicowe bez właściwie funkcjonujących koła napędowego oraz koła napinającego. Koła napędowe wykonuje się z wysokiej jakości stali i oddaje się je do hartowania. Proces ten ma na celu uzyskanie maksymalnej możliwej wytrzymałości na ścieranie.

Gąsienicowy układ bieżny

Jest to mechanizm, który umożliwia poruszanie się pojazdów za pomocą gąsienic. Zwiększają one powierzchnię styku pojazdu z podłożem – zmniejszają nacisk jednostkowy i poprawiają przejezdność terenu. Gąsienice wykorzystuje się oczywiście w koparkach, ale także w czołgach, spycharkach czy transporterach opancerzonych. Generalnie, gąsienice wykorzystuje się w takich maszynach, które manewrują na nieutwierdzonych powierzchniach. Podstawowy układ gąsienicowy składa się z zamkniętej taśmy gąsienicowej, która otacza koła nośne. Większość konstrukcji zawiera osobno koło napędowe gąsienicy oraz koło kierunkowe. Dodatkowo można zastosować rolki podtrzymujące, a także koło napinające. Rysunek po prawej przedstawia schemat przykładowego gąsienicowego układu bieżnego:

1. rolka gąsienicowa
2. rolka podtrzymująca
3. przednie koło napinające
4. koło napędowe
5. łańcuch
6. hydromotor

Pojazd wyposażony w gąsienice porusza się za sprawą obracającego się koła napędzającego. Koło to zazębiając się z taśmą gąsienice wprawia ją w ruch. Część gąsienicy znajdująca się nad kołami porusza się w kierunku ruchu pojazdu, a część dolna ścieli się po podłożu tworząc utwardzony tor dla przemieszczających się po niej kół nośnych wraz z całym pojazdem. Niewątpliwą zaletą gąsienicowego układu bieżnego jest poprawienie możliwości operowania pojazdu w trudnych warunkach terenowych. Wszystko za sprawą wspomnianego wyżej zmniejszonego nacisku jednostkowego, który ogranicza grzęźnięcie i poślizg pojazdu.

What you can read next

Co to jest uszczelnienie zwolnicy, uszczelnienie hydromotoru?
Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?
Wałek zwolnicy i wałek silnika jazdy, czyli zgrany zespół

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP