FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
29 lipca 2019 / Published in PORADNIKI, PORADY EKSPERTA

Korbowód – czy da się zapobiec jego usterkom?

Korbowód to część mechanizmu korbowego. Razem z wałem korbowym służy do zamiany ruchu posuwisto-zwrotnego tłoka, na ruch obrotowy wału korbowego, albo obrotowego ruchu wału na ruch posuwisty tłoka lub innego elementu.

Korbowody występują w wielu różnych maszynach, takich jak: silnik spalinowy tłokowy, silnik parowy tłokowy, sprężarka tłokowa, pompa tłokowa, prasa mimośrodowa czy maszyna do szycia. Obciążenie całego wału korbowego jest naprawdę bardzo duże, dlatego musi być on wykonany z najwyższej jakości materiałów.

Korbowody mają zastosowanie w przekładniach cykloidalnych. Działanie przekładni cykloidalnej polega na wymuszaniu obrotu koła zębatego cykloidalnego łożyskiem mimośrodowym.

Ruch układu wymuszany jest poprzez obrót łożyska mimośrodowego, które napędza koła zębate cykloidalne.  Ilość i zarys zębów wymuszają ruch w taki sposób, że 1 pełny obrót wału wejściowego powoduje obrót koła cykloidalnego o 1 podziałkę w kierunku przeciwnym. Zatem koła cykloidalne wykonują ruch obrotowy z prędkością zredukowaną. Obroty przenoszone są na wał wyjściowy za pomocą sworzni współdziałających z otworami w kołach. Również to połączenie odbywa się za pomocą obrotowych elementów.

Łożysko mimośrodowe jest bardzo powszechnym rodzajem łożyska. Obejmuje on głównie pierścień zewnętrzny, pierścień wewnętrzny, kosz i korpus toczny. Konstrukcja łożyska mimośrodowego jest bardzo prosta i  łatwa w użyciu.  korbowód, wał korbowy

Korbowód – jak rozpoznać jego zużycie?

Skuteczną metodą sprawdzenia luzów na korbowodzie jest… nasłuchiwanie przy znacznym obciążeniu. Możemy na przykład włączyć wyższy bieg dla danej prędkości i przyśpieszyć. Warto również pamiętać o tym, aby regularnie sprawdzać stan smarów i olejów. Możemy w ten sposób uniknąć niepotrzebnej awarii maszyny.  Niedostateczne smarowanie może bowiem doprowadzić do ich zatarcia – opiłki stalowe w oleju silnikowym doprowadzą do usterki.

Nadmierne luzy lub uszkodzenia łożysk korbowych i głównych są zazwyczaj następstwem ich normalnego zużycia. Mimo znacznej twardości elementów tocznych (kulki lub wałeczki oraz ich bieżnie), w wyniku długotrwałej pracy następuje wycieranie się tych części oraz zużycie zmęczeniowe powierzchni wskutek działania stale zmieniających się, bardzo dużych nacisków. Wynikiem tarcia jest zwiększanie się luzów zaś rezultatem występowania zmiennych nacisków – pękanie i łuszczenie się bieżni łożysk.

Dodatkowym czynnikiem niszczącym łożyska jest korozja, prowadząca do występowania wżerów na powierzchniach tocznych.

Wśród najczęstszych awarii możemy wyróżnić:

  • nadmierny luz lub uszkodzenie łożyska korbowego,
  • nadmierny luz lub uszkodzenie łożysk głównych wału korbowego,
  • niecentryczność lub inne odkształcenia wału korbowego,
  • odkształcenie korbowodu.

What you can read next

Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji
Codzienna obsługa maszyny budowlanej
Zębatka pośrednia – tytan pracy układu planetarnego

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP