FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
25 czerwca 2019 / Published in PORADNIKI

Łożyska walcowe – co odróżnia je od pozostałych łożysk?

Łożyska walcowe

Łożyska walcowe to łożyska toczne z elementami tocznymi w kształcie walca. Mają one charakter rozłączny, to znaczy co najmniej jeden z pierścieni pozbawiony jest jednej bieżni, co umożliwia montaż i nieznaczne przemieszczenia względem oprawy w czasie pracy. Służą one do przenoszenia znacznie większych obciążeń, niż łożyska kulkowe tych samych rozmiarów.

Łożyska walcowe mają budowę rozłączną. Poszczególne ich części możemy oddzielić od siebie bez użycia większej siły. Oznacza to, że łożysko, a w zasadzie pierścień, jest pozbawiony bieżni. Umożliwia to wychylanie się łożyska z oprawy, w jednym lub drugim kierunku. Znacznie ułatwia to montaż łożyska i umożliwia przenoszenie większych obciążeń.

Łożysko walcowe składa się z:

– pierścienia zewnętrznego

– pierścienia wewnętrznego

– koszyka

– wałeczków

Występuje kilka różnych typów oznaczonych symbolami NU, NJ, NUP, N, NF dla łożysk jednorzędowych oraz NNU, NN dla łożysk dwurzędowych w zależności od konstrukcji lub braku bocznych obrzeży. Łożysko walcowe jednorzędowe, łożyska walcowe

Istnieje wiele podziałów łożysk walcowych (między innymi pod kątem możliwości przenoszenia sił osiowych). Możemy jednak  wyróżnić przede wszystkim łożyska jednorzędowe, dwurzędowe i wielorzędowe. Łożyska jednorzędowe świetnie sprawdzają się przy bardzo dużych prędkościach obrotowych przy narażeniu na zjawisko niewspółosiowości. Łożyska dwurzędowe przejmują poza bardzo dużymi obciążeniami promieniowymi i obciążeniami osiowymi w obu kierunkach  również momenty wywrotne. Wielorzędowe zaś dają możliwość przenoszenia dużych obciążeń promieniowych przy zachowaniu dużej prędkości obrotowej i nośności.

Zastosowanie

Łożyska walcowe stosuje się przede wszystkim w łożyskowaniach, w których nośność oporowych łożysk kulkowych jest niewystarczająca. Ten typ łożysk z powodu swojej budowy może przenosić znacznie większe obciążenia promieniowe niż łożyska stożkowe oraz kulkowe. Mały opór tarcia, a przy tym duża nośność łożysk walcowych to niezastąpione uzupełnienie mechanizmów przekładni. Przy odpowiedniej eksploatacji łożyska mogą pracować nawet 30 lat (na przykład w przekładniach walcarek).

What you can read next

Montaż gumowej gąsienicy – co musisz wiedzieć?
Jak skutecznie szukać części do zwolnicy?
Części do koparek – które z nich niszczą się najszybciej?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP