
Co i jak ?
Hydromotory obrotu mniejszych maszyn budowlanych są dużo mniej skomplikowane niż te z większych modeli. Wyróżniamy dwa najpopularniejsze typy silników hydraulicznych używanych do napędzania obrotu mniejszych maszyn budowlanych . Są to silniki tłoczkowe oraz silniki rotacyjne czyli tzw „ rotatory”.
Jak rozpoznać czy silnik obrotu wymaga naprawy ?
Najczęstszymi objawami uszkodzenia silnika obrotu jest :
-przycinanie się obrotu
-długi okres reakcji na ruch joystica
-samoczynne poruszanie się obrotu
-słaba siła obrotu na którąś ze stron lub obydwie
Czy da się naprawić ?
Hydromotor obrotu jak każdy inny element mechaniczny koparki jest „naprawialny” . W przypadku silników tłoczkowych najczęściej uszkodzenia ulega półbrązowa płyta sterująca zaworkami .
Naprawa silników rotacyjnych jest nieco bardziej skomplikowana – w zależności od stopnia uszkodzenia. Bywają przypadki , że wystarczy wymienić części rotatora odpowiedzialne za jego działanie i silnik odzyska dawną siłę. Czasem niestety dochodzi do uszkodzenia (wytarcia) wewnętrznej części korpusu rotatora. Naprawa takiego uszkodzenia jest dużo bardziej czasochłonna i kapitałochłonna .
Pamiętajmy , że …
Pod żadnym pozorem nie polecamy zakupu zamiennika takich urządzeń . Ponieważ mają one dużo mniejszą żywotność oraz inną prędkość pracy niż oryginalny silnik. Naprawa hydromotoru obrotu w 99% nie przekracza połowy ceny nowego oryginalnego silnika. Dlatego uważamy , że nie ma sensu kupować nowego , oryginalnego silnika , skoro za 50% ceny można zregenerować obecny i o drugie tyle zwiększyć jego żywotność.