FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
10 lutego 2017 / Published in PORADY EKSPERTA

Naprawa hydromotoru obrotu ciężkiego sprzętu

W tym artykule opiszę podstawowe problemy występujące podczas eksploatacji silników obrotu koparek większych rozmiarów oraz co z nimi zrobić .

Co i jak ?

Przede wszystkim należy pamiętać, że silnik (hydromotor) obrotu jest podzespołem w 100% „naprawialnym”. Rzadko kiedy dochodzi w nich do awarii wiążących się z zakupem nowego podzespołu. Najczęściej awarii ulega układ przeniesienia napędu lub sama zębatka napędzająca wieniec obrotu. W obydwu przypadkach awarię da się usunąć. Naprawa tego typu uszkodzeń w żadnym przypadku nie przekroczy połowy wartości nowego hydromotoru dlatego uważam, że nie ma to żadnego sensu. / naprawa hydromotoru obrotu /

Naprawa?

Silnik obrotu nie jest niczym innym jak ładnie „ubranym” silnikiem hydraulicznym ( takim jak w przypadku układów napędowych  jazdy) połączonym ze zwykłą przekładnią satelitarną potocznie zwaną zwolnicą. Jedynymi znaczącymi różnicami w budowie jest to, że w tym przypadku dodatkowo ze zwolnicy wychodzi duża zębatka , która ma za zadanie napędzenie wieńca obrotu. No i oczywiście silnik obrotu ze względu na ograniczony dostęp musi mieć być węższy od silnika jazdy. Przykładowo nowy oryginalny hydromotor obrotu do koparki gąsienicowej CASE 210CX kosztuje w granicach 20 tys zł netto. Wymiana uszkodzonego, pierwszego rzędu satelit wraz z regeneracją ich kosza oraz wymianą uszczelnień i łożysk baryłkowych, które mają zastosowanie w tym silniku wyniesie 6-8tys zł netto. Co daje nam w pełni zregenerowany podzespół za 40% ceny nowego. Przy zastosowaniu się do porad związanych z eksploatacją takich urządzeń, nie ma możliwości ponownej awarii podzespołu. / naprawa hydromotoru obrotu /

Porady

Aby uniknąć awarii hydromotoru obrotu oraz jego przekładni należy zalecać się do działań wskazanych w instrukcji obsługi maszyny. Przede wszystkim należy wiedzieć jak i w jakich sytuacjach poprawnie używać hamulca obrotu. Zniweluje to przeciążenia oraz napięcia skośne występujące w przekładni. Drugą bardzo ważną sprawą jest regularne smarowanie układu napędowego obrotu oraz sprawdzanie czy nie ma on wycieków. Niedopilnowanie którejś z czynności wiążą się z zatarciem łożysk a finalnie z uszkodzeniem układu satelitarnego przenoszącego napęd hydromotoru. Stosowanie się do tych porad pomoże właścicielom takich maszyn w zaoszczędzeniu nie małej ilości kapitału. W następnym artykule opiszę problemy występujące podczas eksploatacji mniejszych koparek.

 

What you can read next

Naprawa zwolnicy CAT 322/323/324/325
Części do koparek – które z nich niszczą się najszybciej?
Co to jest wałek zwolnicy i jakie ma zastosowanie?
 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP