FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
28 grudnia 2016 / Published in NAPRAWA ZWOLNICY, REGENERACJA

Naprawa obudowy zwolnicy JCB

Naprawa obudowy przekładni jazdy JCB

Pęknięta obudowa zwolnicy, pierścień mocujący, kryza w maszynie JCB. Od dłuższego czasu zaobserwowaliśmy problem z pękającymi obudowami, pierścieniami mocującymi hydromotor mocujących przekładnie jazdy do ramy koparek marki JCB. Obudowy pękają najczęściej w modelach 8016, 8025, 8045, 8060.

Opis problemu

Przyczyną tego uszkodzenia jest zbyt długi rozstaw osi gąsienicy. Tłoczysko napinające gąsienice jest zbyt długie i często powoduje ugięcie się blachy mocującej hydromotor do ramy. Stuprocentowego rozwiązania problemu nie ma lecz można temu zapobiec lub mocno ograniczyć czas w jakim to nastąpi. Aby tego uniknąć należy przestrzegać operatorów przed konsekwencjami ostrego skręcania maszyną na twardych nawierzchniach. Tylko wtedy występują tak mocne naprężenia skośne, które powodują w przypadku innych maszyn, spadnięcie gąsienicy, szybkie wytarcie się koła napędowego. W JCB natomiast ugięcie blachy mocującej, która dosłownie ucina nam cały pierścień mocujący oddzielając go od obudowy silnika jazdy /naprawa obudowy przekładni jazdy/.

Pamiętajmy o tym, że takiego typu uszkodzenie można usunąć. Da się naprawić pękniętą obudowę, jednak spawanie tych elementów nie przyniesie efektów. Ponieważ po krótkim okresie czasu pęknięcie znowu się ujawni.

Co należy zrobić?

naprawa obudowy przekładni jazdyWyjściem z sytuacji jest odkręcenie silnika jazdy ze zwolnicą, nie rozkładanie go, dostarczenie całego urządzenia do firmy specjalizującej się w regeneracjach takich uszkodzeń. W czasie oczekiwania na naprawione urządzenie należy dokładnie wyprostować ugiętą blachę mocującą oraz sprawdzić czy tłoczysko napinające pracuje w linii prostej w stosunku co do miejsca mocowania silnika. Wszystko dokładnie wyczyścić. Zamontować naprawiony hydromotor i cieszyć się z jego pracy i z taniego kosztu regeneracji w porównaniu do zakupu nowej części.

Naprawa takiego uszkodzenia kosztuje w granicach 15-20% ceny nowego oryginalnego hydromotoru. Po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji i dopilnowaniu aby operatorzy nie uginali blach mocujących, nie ma możliwości ponownego wystąpienia tego problemu.

Tagged under: kryza w maszynie JCB, obudowa zwolnicy

What you can read next

Regeneracja zwolnic-naprawa zwolnicy
Pęknięta kryza zwolnicy JCB
Tulejowanie – na czym polega?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP