
Niejednokrotnie pisaliśmy na naszym blogu o regeneracji uszkodzonej zwolnicy /naprawa zwolnicy/ czy całego hydromotoru jazdy. Hydromotor wbrew powszechnemu mniemaniu nie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem. Jak każdy z operatorów wie składa się on z dwóch części. Są to silnik hydrauliczny oraz reduktor prędkości obrotowej, potocznie zwany zwolnicą. Sam silnik jazdy nie ulega jako takim awariom. Silnik ten ma to do siebie, że się po prostu zużywa i w zależności od stopnia eksploatacji co kilka lat będzie tracił swoją siłę.
Naprawa zwolnicy
Awarii prawie nigdy nie ulega cały hydromotor. Najczęściej psuje się satelitarny układ przeniesienia napędu lub jakaś jego część. Autoryzowany dealer będzie przekonywał każdego z nas, że hydromotor jest nierozbieralnym elementem albo że nie ma do niego części zamiennych. Hydromotor jak każdy inny element mechaniki jest „naprawialny”. Regeneracja będzie znacznie mniej kosztowna niż zakup nowego oryginalnego hydromotoru lub zwolnicy. Proces regeneracji polega na wymianie wszystkich wadliwych elementów przekładni takich jak: łożyska, koła zębate, wałki zębate itp. Na rynku polskim jest kilka firm, które specjalizują się w naprawie hydromotorów. Niektóre z nich dają nawet do pół roku gwarancji na przedmioty wymienione podczas regeneracji. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że po regeneracji będziemy mieli swój oryginalny hydromotor, z którym maszyna wyszła z fabryki.
Zakup zwolnicy
Zakup nowych części i ich wymiana są z reguły bardziej opłacalne niż zakup nowej czy używanej zwolnicy. 70% naszego urządzenia jest sprawne. Zawiodło bowiem kilka małych części, które z powodzeniem można zamontować i przywrócić cały silnik jazdy do działania. Niemniej, bywają takie sytuacje, kiedy regeneracja jest niemożliwa lub po prostu nieopłacalna. Niejednokrotnie koszt części, które należy wymienić w zepsutym hydromotorze czy zwolnicy przewyższają zakup używanej. Niektóre zwolnice są w tak kiepskim stanie, że regeneracja może przywrócić je do działania jedynie na kilka miesięcy.
Co opłaca się bardziej? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a wszystko zależy od rodzaju i skali uszkodzeń. Jeśli nasi fachowcy uznają, że warto zregenerować zwolnicę, to z pewnością nie będziemy namawiać Cię na zakup nowej, o wiele droższej. Jeśli po analizie stwierdzą zbyt wielkie uszkodzenia zaproponujemy Ci zakup całego podzespołu. Mamy w swojej ofercie zarówno nowe, jak i używane zwolnice. Każda z nich jest w doskonałym stanie, gotowa do pracy. Nasza firma zawsze proponuje rozwiązanie najkorzystniejsze dla klienta – a decyzja należy wyłącznie do Ciebie! 🙂