FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
14 listopada 2019 / Published in NAPRAWA ZWOLNICY, PORADY EKSPERTA, REGENERACJA, USZKODZENIA I AWARIE

Zwolnica – nowa czy używana? A może regeneracja?

Niejednokrotnie pisaliśmy na naszym blogu o regeneracji uszkodzonej zwolnicy /naprawa zwolnicy/ czy całego hydromotoru jazdy. Hydromotor wbrew powszechnemu mniemaniu nie jest bardzo skomplikowanym urządzeniem. Jak każdy z operatorów wie składa się on z dwóch części. Są to silnik hydrauliczny oraz reduktor prędkości obrotowej, potocznie zwany zwolnicą. Sam silnik jazdy nie ulega jako takim awariom. Silnik ten ma to do siebie, że się po prostu zużywa i w zależności od stopnia eksploatacji co kilka lat będzie tracił swoją siłę.

Naprawa zwolnicy

Awarii prawie nigdy nie ulega cały hydromotor. Najczęściej psuje się satelitarny układ przeniesienia napędu lub jakaś jego część. Autoryzowany dealer będzie przekonywał każdego z nas, że hydromotor jest nierozbieralnym elementem albo że nie ma do niego części zamiennych. Hydromotor jak każdy inny element mechaniki jest „naprawialny”. Regeneracja będzie znacznie mniej kosztowna niż zakup nowego oryginalnego hydromotoru lub zwolnicy. Proces regeneracji polega na wymianie wszystkich wadliwych elementów przekładni takich jak: łożyska, koła zębate, wałki zębate itp. Na rynku polskim jest kilka firm, które specjalizują się w naprawie hydromotorów. Niektóre z nich dają nawet do pół roku gwarancji na przedmioty wymienione podczas regeneracji. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że po regeneracji będziemy mieli swój oryginalny hydromotor, z którym maszyna wyszła z fabryki.

Zakup zwolnicy

Zakup nowych części i ich wymiana są z reguły bardziej opłacalne niż zakup nowej czy używanej zwolnicy. 70% naszego urządzenia jest sprawne. Zawiodło bowiem kilka małych części, które z powodzeniem można zamontować i przywrócić cały silnik jazdy do działania. Niemniej, bywają takie sytuacje, kiedy regeneracja jest niemożliwa lub po prostu nieopłacalna. Niejednokrotnie koszt części, które należy wymienić w zepsutym hydromotorze czy zwolnicy przewyższają zakup używanej. Niektóre zwolnice są w tak kiepskim stanie, że regeneracja może przywrócić je do działania jedynie na kilka miesięcy.

Co opłaca się bardziej? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a wszystko zależy od rodzaju i skali uszkodzeń. Jeśli nasi fachowcy uznają, że warto zregenerować zwolnicę, to z pewnością nie będziemy namawiać Cię na zakup nowej, o wiele droższej. Jeśli po analizie stwierdzą zbyt wielkie uszkodzenia zaproponujemy Ci zakup całego podzespołu. Mamy w swojej ofercie zarówno nowe, jak i używane zwolnice. Każda z nich jest w doskonałym stanie, gotowa do pracy. Nasza firma zawsze proponuje rozwiązanie najkorzystniejsze dla klienta – a decyzja należy wyłącznie do Ciebie! 🙂

What you can read next

Sprawdź czy poprawnie przygotowałeś swoją minikoparkę do sezonu
Korbowód – czy da się zapobiec jego usterkom?
Jak uniknąć awarii przekładni jazdy ?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP