
Naprawa zwolnicy CAT
CAT 325 jest dosyć popularną maszyną. W związku z tym postanowiliśmy opisać proces związany z jej naprawą oraz problem związany z wadami fabrycznymi urządzenia. Jak wygląda naprawa zwolnicy CAT? Dowiedz się więcej czytając poniższy artykuł!
Proces naprawy przekładni, tak jak każdej innej, zaczynamy oczywiście od dokładnego wyczyszczenia wszystkich elementów oraz znalezienia wszystkich, które zostały „naruszone” podczas uszkodzenia.
W tym konkretnym przypadku najczęściej uszkodzone zostają:
– górny set redukcyjny (w deklu)
– wieniec zębaty (w deklu)
– wałek atakujący zwolnicy.
Do tego oczywiście należy zamontować nowy zestaw uszczelnień pływających oraz – w zależności od ogólnego stopnia zużycia – należy rozważyć wymianę łożysk głównych, jak i tych znajdujących się wewnątrz kół zębatych.
Górny set redukcyjny najczęściej psuje się przez występowanie wady fabrycznej dekla zwolnicy. W znacznej ilości urządzeń koła zębate dotykają do wewnętrznej części dekla co powoduje ich wycieracie. W efekcie uszkodzeniu ulegają wszystkie trzy elementy.
Oczywiście tego typu uszkodzenia można z łatwością usunąć nabywając odpowiednie części lub zlecając to wykwalifikowanej firmie. Nasze przedsiębiorstwo ma bardzo dużo doświadczenie w tego typu naprawach.
Zakup części
Przy zakupie części pamiętajmy o tym, że zwolnica CAT 325 jest taka sama jak 323 lecz inna niżeli 322 i 324. Zwolnice pozornie wyglądają identycznie lecz różnią się ilością zębów i wielkością kół zębatych. Te różnice wpływają na przełożenie przekładni planetarnej. Dla przykładu górny rząd kół zębatych (w deklu) może mieć 19 lub 20 zębów, a wałek atakujący 20 lub 25. Dlatego oprócz sprawdzenia numerów katalogowych należy upewnić się licząc ilości zębów.
Kilka zdjęć poglądowych: