FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
07 sierpnia 2019 / Published in PORADY EKSPERTA

Naprawa zwolnicy CAT 322/323/324/325

Naprawa zwolnicy CAT

CAT 325 jest dosyć popularną maszyną. W związku z tym postanowiliśmy opisać proces związany z jej naprawą oraz problem związany z wadami fabrycznymi urządzenia. Jak wygląda naprawa zwolnicy CAT? Dowiedz się więcej czytając poniższy artykuł!

Proces naprawy przekładni, tak jak każdej innej, zaczynamy oczywiście od dokładnego wyczyszczenia wszystkich elementów oraz znalezienia wszystkich, które zostały „naruszone” podczas uszkodzenia.

W tym konkretnym przypadku najczęściej uszkodzone zostają:

– górny set redukcyjny (w deklu)

– wieniec zębaty (w deklu)

– wałek atakujący zwolnicy.

Do tego oczywiście należy zamontować nowy zestaw uszczelnień pływających oraz – w zależności od ogólnego stopnia zużycia – należy rozważyć wymianę łożysk głównych, jak i tych znajdujących się wewnątrz kół zębatych.

Górny set redukcyjny najczęściej psuje się przez występowanie wady fabrycznej dekla zwolnicy. W znacznej ilości urządzeń koła zębate dotykają do wewnętrznej części dekla co powoduje ich wycieracie. W efekcie uszkodzeniu ulegają wszystkie trzy elementy.

Oczywiście tego typu uszkodzenia można z łatwością usunąć nabywając odpowiednie części lub zlecając to wykwalifikowanej firmie. Nasze przedsiębiorstwo ma bardzo dużo doświadczenie w tego typu naprawach.

Zakup części

Przy zakupie części pamiętajmy o tym, że zwolnica CAT 325 jest taka sama jak 323 lecz inna niżeli 322 i 324. Zwolnice pozornie wyglądają identycznie lecz różnią się ilością zębów i wielkością kół zębatych. Te różnice wpływają na przełożenie przekładni planetarnej. Dla przykładu górny rząd kół zębatych (w deklu) może mieć 19 lub 20 zębów, a wałek atakujący 20 lub 25. Dlatego oprócz sprawdzenia numerów katalogowych należy upewnić się licząc ilości zębów.

Kilka zdjęć poglądowych:

Uszkodzony górny set redukcyjny CAT 325
Otwarta zwolnica CAT 325
Zdejmowanie uszkodzonego wieńca zębatego CAT 325
Używane zwolnice CAT 325
Wada fabryczna dekla CAT 325

 

What you can read next

Naprawa pompy hydraulicznej
W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?
Obudowa przekładni planetarnych

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP