
Przekładnia jazdy koparki Hitachi ZX210 jest dosyć skomplikowana w budowie. Zapewnia to idealną i równą pracę przekładni jednak po czasie może generować olbrzymie koszty związane z jej naprawą. /Naprawa zwolnicy Hitachi/
Reduktor jazdy HITACHI ZX210 najczęściej psuje się z z dwóch powodów:
– zbyt dużych luzów na łożyskach kół zębatych,
– odkręcenia się nakrętki kontrującej łożyska główne.
W pierwszym przypadku wystarczy wymienić poszczególne sety redukcyjne na nowe, ewentualnie zastosować nową obudowę. W drugim przypadku jednak, kiedy dojdzie do zerwania nakrętki blokującej łożyska najprawdopodobniej trzeba będzie zamontować cały nowy reduktor jazdy i zainstalować do niego star, oryginalny silnik jazdy z uszkodzonej zwolnicy. To rozwiązanie pozwoli na stuprocentowe usunięcie awarii przy zachowaniu pewności, że w przeciągu roku czy dwóch nie będziemy musieli powtarzać procesu.
Wymianę poszczególnych elementów może wykonać mechanik po konsultacji z doradcą, u którego zakupione zostały części zamienne. Lecz w przypadku konieczności zastosowania nowej przekładni i przełożenia oryginalnego silnika należy zlecić to wyspecjalizowanemu zakładowi. Nie należy otwierać silnika jazdy bez większego doświadczenia z tym związanego. Może to skutkować zdublowaniem kosztów naprawy /naprawa zwolnicy Hitachi/. Najczęściej mechanicy źle składają elementy pompy tłoczkowej co powoduje jej uszkodzenie.
Przed naprawą: Po naprawie:
Najważniejsze to eksploatować maszynę zgodnie z zaleceniami producenta. Doskonale wiemy, że czasem jest to niemożliwe. Dlatego też nieuniknione są kłopoty z podzespołami maszyny. Jeśli chcemy uchronić naszą maszynę przed uszkodzeniami układu jezdnego zaleca się m.in. regularną wymianę oleju czy zwykłe nasłuchiwanie pracy silnika. Więcej na ten temat w naszym innym artykule: Jak uniknąć awarii przekładni jazdy?