
Hydromotor jak każdy z operatorów wie składa się z dwóch części. Mianowicie z silnika hydraulicznego oraz reduktora prędkości obrotowej czyli przekładni planetarnej potocznie zwanej zwolnicą. Sam silnik jazdy nie ulega jako takim awariom . Silnik ten ma to do siebie , że się po prostu zużywa i w zależności od stopnia eksploatacji co kilka lat będzie tracił swoją siłę . Przyczyną słabnięcia silnika jest zużycie sterownika pompy tłoczkowej , który z powodzeniem można zregenerować. Najczęściej natomiast psuje się przekładnia jazdy , zwolnica. Dochodzi do zatarcia łożysk , wytarcia wałków atakujących , deformacji zębów. W skrajnych przypadkach nawet do rozerwania korpusu zwolnicy. Wszystkie te uszkodzenia są następstwem braku oleju w przekładni.
Operatorze:
-pamiętaj o tym aby przynajmniej co 100 mtg sprawdzać stan poziomu oleju w przekładni jazdy. Można tego dokonać odkręcając środkowy korek dekla zwolnicy. Jeżeli stan oleju jest niższy niż wysokość korka ( połowa dekla) należy go uzupełnić przez górny korek do wysokości środkowego.
-sprawdzaj stan uszczelnień . Monitoruj czy między przekładnią a silnikiem jazdy od dolnej strony nie zbiera się ciemny ” szlam” lub czy nie ma wycieków . Jeżeli tak natychmiast podejmij kroki związane z regeneracją uszczelnień pływających przekładni. Takie objawy to początek końca zwolnicy.
– badaj czy z przekładni nie dochodzą dziwne trzaski . Mimo tego , że stan oleju w przekładni będzie na odpowiednim poziomie zdarza się , że łożyska główne zwolnicy wymagają wymiany . Jeżeli nie rozpoznasz tego na czas łożyska rozsypią się , wpadając między satelity a efektem będzie konieczność regeneracji przekładni.
Tagi: naprawa zwolnicy kielce