FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
06 stycznia 2017 / Published in Bez kategorii, USZKODZENIA I AWARIE

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń przekładni jazdy

Najczęstszą przyczyną poważniejszych uszkodzeń silników jazdy, zwolnic, czy układów satelitarnych w maszynach budowlanych jest niekontrolowanie stanu oleju w zwolnicy. Jego brak powoduje drastycznie szybkie zużycie się zębatek, wałków atakujących układu satelitarnego oraz zacieranie się łożysk. W momencie gdy któryś element pęknie, dostaje się do modułu innych zębatek i zaczynają się „mielić” wszystkie elementy układu.

Drugą z popularnych przyczyn jest niedbałość o stan łożysk. Utrzymują one cały korpus urządzenia w ruchu. W momencie zatarcia, wypracowania się łożysk jego odłamki dostają się do układu satelitarnego przekładni powodując ten sam efekt który opisałem wyżej.

Kolejną z ważnych przyczyn jest nieumiejętne „obsługiwanie” maszyny przez operatora. Mam na myśli na przykład: bezmyślne zawracanie w kółko na asfalcie minikoparkami, co powoduje olbrzymie naprężenia skośne w przekładniach układu napędowego. Czy też wszelkiego rodzaju zbędne szarpanie w przód – tył gąsienicami.

WYPRACOWANY ORING USZCZELNIAJĄCY
URWANY WIENIEC MOCUJĄCY

Następnym czynnikiem na którego niestety nie mamy wpływu to wypracowanie się uszczelnień dociskanych przez łożyska co powoduje wyciek oleju i zatarcie się łożysk.

Ostatnim z kluczowych czynników jest z kolei zbyt duża ilość oleju w zwolnicy, posiadacze lub sumienne osoby nazywające siebie operatorami często wlewają tam olej metodą tzw. „do pełna”. Podczas zwiększenia się temperatury olej zaczyna zwiększać swoją objętość co powoduje wypychanie uszczelnień gumowych, a za czym idzie wyciek oleju lub też rozerwanie korpusu zwolnicy.

UKRUSZONE ZĘBATKI
WYPRACOWANY WAŁEK ATAKUJĄCY
ZATARTE ŁOŻYSKO
SKUTEK BRAKU OLEJU

Jak uniknąć uszkodzeń silników jazdy?

Przepis jest dość prosty, należy kontrolować stan oleju w zwolnicy (części przekładniowej  hydromotoru, dbać o stan łożysk, używać maszyn zgodnie z przeznaczeniem, mówiąc kolokwialnie trzeba myśleć co się robi. Oraz zatrudniać operatorów, którzy mają jakiekolwiek pojęcie o danej maszynie i o zasadach działania mechanizmów w niej zastosowanych. Doskonale wiem, że to ostatnie jest dość trudnym zadaniem, ale niestety coś kosztem czegoś.

Pamiętajmy, że nie jest istotne jaki olej wlejemy do zwolnicy może to być zwykły, najtańszy olej przekładniowy, ważne jest to, aby on tam po prostu cały czas był.

 

Tagged under: ukruszone zębatki, urwany wieniec mocujący, wypracowany wałek atakujący, zatarte łożysko

What you can read next

Naprawa pompy hydraulicznej
Uszczelnienie siłownika – czy można wymienić je samodzielnie?
Tulejowanie – na czym polega?
 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP