FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
05 lutego 2017 / Published in Bez kategorii, NAPRAWA ZWOLNICY

Spawanie żeliwa a naprawa zwolnicy

SPAWANIE ŻELIWA A TRUDNOŚCI Z TYM ZWIĄZANE

Nie we wszystkich przypadkach spawanie żeliwa okazuje się w praktyce możliwe do wykonania. Wpływa na to stosunkowo duża zawartość węgla. Niełatwy proces spawania stosowany jest głównie w odniesieniu do naprawy włazów czy palników wykonywanych z odlewniczego stopu.

Rodzaj stopu:
Przed przystąpieniem do spawania należy wiedzieć, że nie zawsze skład stopu jest identyczny. Uwzględnia się zatem nie tylko wpływ takiego pierwiastka jak węgiel. Istotna jest również zawartość krzemu czy siarki, których zwiększone ilości zasadniczo utrudniają lub całkowicie wykluczają możliwość przeprowadzenia spawania.
Rodzaj żeliwa  – Podatność do spawania  – Charakterystyka
• Białe – niespawalne – połączenie żelaza i węgla jako cementytu wyróżnia się typowymi białymi iskrami podczas szlifowania
• Szare – trudno spawalne – węgiel niezwiązany w postaci grafitu wyróżnia się typowymi żółtymi iskrami podczas szlifowania
Rozwiązaniem pośrednim pomiędzy żeliwem białym, a szarym jest tzw. żeliwo połowiczne. Określane jest także mianem pstrego, ponieważ występujący w nim węgiel może mieć postać zarówno cementytu jak i grafitu.
Pomimo zasadniczych trudności spawalniczych (kruchość, obecność trudno topliwych tlenków, zmiany struktury materiału powstałe na skutek eksploatacji) żeliwo poddaje się tego typu procesowi łączenia. Spawanie wykorzystuje się przede wszystkim w zakresie wspomnianych wcześniej napraw, regeneracji, uzupełniania ubytków żeliwnych elementów.
Podgrzewanie
Spawanie żeliwa nie zawsze przebiega tak samo. W związku z tym wyróżnia się tutaj chociażby spawanie ręczne z zastosowaniem elektrody otulonej oraz spawanie metodą TIG lub MIG/MAG. Jednak ze względu na przygotowanie żeliwnych elementów przed spawaniem niezwykle ważny okazuje się sam etap podgrzania materiału. Osiągnięcie określonej temperatury zasadniczo kształtuje charakterystykę docelowego procesu.

Typ spawania żeliwa – Charakterystyka

Spawanie na zimno:
• temperatura spawanego elementu zazwyczaj do 70°C
• wykorzystanie spoiwa na bazie niklu (niklowe, żelazowo-niklowe – wysokie ceny) lub elektrody stalowej
• metoda łukowa typu TIG lub MIG/MAG
• brak takiego samego koloru spoiny i materiału podstawowego
• ryzyko powstania pęknięć
Spawanie na półgorąco:
• temperatura obszaru spawania od 250°C do 550°C
• wykorzystanie spoiwa żeliwnego (żeliwo szare)
• przeznaczone dla elementów żeliwnych o nieskomplikowanych kształtach
Spawanie na gorąco:
• temperatura wstępnego nagrzania odlewu do 700°C
• nagrzewanie wolne i równomierne
• wykorzystanie spoiwa żeliwnego (tańsze od spoiw stosowanych do spawania na zimno)
• konieczność wolnego chłodzenia
• zastosowanie palnika acetylenowo – tlenowego
• taki sam kolor spoiny i materiału podstawowego

źródło artykułu: budujesz info
znaleziono na: http://landreko.eu/spawanie-zeliwa-spawarki-kielce-swietokrzyskie/

What you can read next

Naprawa obudowy zwolnicy JCB
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń przekładni jazdy
Czy da się zregenerować hydromotor, zwolnicę, przekładnię jazdy? – porady eksperta
 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP