FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Joanna
07 sierpnia 2020 / Published in NAPRAWA ZWOLNICY, REGENERACJA

Pęknięta kryza zwolnicy JCB

Od wielu lat obserwujemy problem z pękającymi obudowami, pierścieniami mocującymi hydromotor do ramy koparek marki JCB. W których modelach obudowy pękają najczęściej? Przede wszystkim w: 8016, 8025, 8045, 8060. Co prawda opisywaliśmy już kiedyś ten problem na naszym blogu, jednak jest on wciąż aktualny, ponieważ często trafią do nas zwolnice z pęknięta kryzą. Warto zatem przypomnieć, co w tej sytuacji zrobić.

Opis problemu

Pęknięta kryza zwolnicy: Przyczyną tego uszkodzenia jest zbyt długi rozstaw osi gąsienicy. Tłoczysko napinające gąsienice jest zbyt długie i często powoduje ugięcie się blachy mocującej hydromotor do ramy. Stuprocentowego rozwiązania problemu nie ma, lecz można temu zapobiec lub mocno ograniczyć czas w jakim to nastąpi. Aby tego uniknąć należy przestrzegać operatorów przed konsekwencjami ostrego skręcania maszyną na twardych nawierzchniach. Tylko wtedy występują tak mocne naprężenia skośne, które powodują w przypadku innych maszyn, spadnięcie gąsienicy, szybkie wytarcie się koła napędowego. W JCB natomiast ugięcie blachy mocującej, która dosłownie ucina nam cały pierścień mocujący oddzielając go od obudowy silnika jazdy.

Pamiętajmy o tym, że takiego typu uszkodzenie można usunąć. Da się naprawić pękniętą obudowę /pęknięta kryza zwolnicy/ , jednak spawanie tych elementów nie przyniesie efektów. Niestety, po krótkim okresie czasu pęknięcie znowu się ujawni.

Co należy zrobić?

Wyjściem z sytuacji jest odkręcenie silnika jazdy ze zwolnicą, nie rozkładanie go, dostarczenie całego urządzenia do firmy specjalizującej się w regeneracjach takich uszkodzeń. W czasie oczekiwania na naprawione urządzenie należy dokładnie wyprostować ugiętą blachę mocującą oraz sprawdzić czy tłoczysko napinające pracuje w linii prostej w stosunku co do miejsca mocowania silnika. Wszystko dokładnie wyczyścić. Zamontować naprawiony hydromotor i cieszyć się z jego pracy i z taniego kosztu regeneracji w porównaniu do zakupu nowej części.

Naprawa takiego uszkodzenia kosztuje w granicach 15-20% ceny nowego oryginalnego hydromotoru. Po profesjonalnie przeprowadzonej regeneracji i dopilnowaniu, aby operatorzy nie uginali blach mocujących, nie ma możliwości ponownego wystąpienia tego problemu.

Tagged under: kryza w maszynie JCB, obudowa zwolnicy

What you can read next

Obudowa przekładni planetarnych
Naprawa silnika jazdy : co i jak ?
Łożysko skośne
Po co w przekładniach montowane są łożyska skośne?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP