FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Agata Kowalska
21 stycznia 2021 / Published in PORADNIKI, PORADY EKSPERTA

Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

Podwozie gąsienicowe koparki obejmuje liczne elementy ruchome dostosowane do pracy w trudnych warunkach. Aby działały one prawidłowo, należy o nie dbać i je konserwować. Regularna kontrola stopnia zużycia elementów podwozia zapobiega kosztownym przestojom i potencjalnemu skróceniu żywotności gąsienic. W przypadku, gdy poważna awaria nastąpi na placu budowy, naprawa w takim środowisku to nie lada wyzwanie. Dlatego też sprawność układu gąsienicowego jest tak bardzo ważna. Aby wiedzieć jak prawidłowo o niego dbać, przeczytaj kilka naszych wskazówek.

Rutynowa kontrola

Istotnym jest częste sprawdzanie czy elementy podwozia zużywają się równomiernie, a także czy któryś z nich nie jest uszkodzony lub w ogóle go nie ma. Dotyczy to następujących części:

  • hydromotoru
  • koła napędowego
  • koła napinającego i rolek jezdnych
  • śruby gąsienic
  • łańcuchy gąsienic
  • podkładki

Należy również sprawdzać napięcie gąsienic, ponieważ nieprawidłowe napięcie też może mieć zły wpływ podwozie gąsienicowe koparki.

Wszystkie elementy powinny być na swoim miejscu. Jeśli nie są, może to być oznaką poluzowanej podkładki gąsienicy lub co gorsza złamanego sworznia. Dobrze jest także badać, czy z rolek jezdnych, gwiazd napędowych czy hydromotoru nie wycieka olej. Wycieki oleju być przyczyną uszkodzonego uszczelnienia, co może skutkować poważną awarią.

Podstawowe czynności

Niektóre czynności wykonywane na placu budowy, jak np. wykonywanie ostrych i agresywnych zakrętów, mogą zwiększać zużycie układu gąsienicowego. Dlatego ważne jest, aby trzymać się wskazówek, które pomagają zredukować do minimum zużycie podwozia. Zużycie przyspiesza też stała praca na zboczach lub wzniesieniach. W momencie, gdy koparka porusza się w górę lub w dół, warto mieć pewność, że silnik napędowy jest we właściwej pozycji. Powinien być on skierowany do tyłu maszyny, ułatwia to manewrowanie na wniesieniu. Oprócz dobrze jest unikać jazdy po szorstkim asfalcie lub betonie, ponieważ takie materiały działają destrukcyjnie na gąsienice.

Na koniec dnia pracy operator powinien oczyścić podwozie z zabrudzeń. Jeśli podwozie gąsienicowe koparki nie jest regularnie czyszczone, jego elementy niszczą się przedwcześnie. Co więcej, brud zwiększa ciężar podwozia, zwiększając tym samym zużycie paliwa.

Żródła:
https://www.equipmentjournal .com/on-the-job/6-undercarriage-tips-will-avoid-excavator-downtime/
https://archiwum.e-maszbud .pl/Czy_jeden_wadliwy_element_podwozia_gasienicowego_moze_przyczynic_sie_do_powaznej_awarii%3F
https://www.west-trak.co .nz/wp-content/uploads/2019/01/Undercarriage-Handbook-low-res.pdf

What you can read next

Co to jest łożysko główne zwolnicy?
Łożysko stożkowe, czyli duże obciążenia przy niewielkim tarciu
Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Czym jest nawęglanie stali i dlaczego nawęgla się części do zwolnic?

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP