FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
WIKTOR SOJKA
21 grudnia 2016 / Published in Bez kategorii, DEMONTAŻ I MONTAŻ, PORADNIKI

Poradnik: demontaż oraz montaż hydromotoru jazdy

Doskonale wiemy, że dla niektórych osób demontaż hydromotoru wraz z przekładnią to pierwszyzna. Każdy z nas musiał kiedyś zacząć swoją przygodę z problemami związanymi z eksploatacją maszyny. Dlatego też przedstawiamy prosty poradnik jak skutecznie zdemontować urządzenie aby łatwo można było później je zamontować a przy okazji nie uszkodzić czegoś innego.

Poradnik oparty jest na konkretnym przykładzie minikoparki CAT 301.8C

Pierwszą czynnością jaką wykonujemy jest zdjęcie gąsienicy, dlatego najpierw luzujemy kalamitkę napinającą gąsienicę po to aby możliwe było jej ściągnięcie z prowadnicy i koła napędowego. Pozbywamy się smaru, który pokaże się obok kalamitki i zabieramy się za ściąganie gąsienicy, pamiętajmy o tym aby tłoczek napinający gąsienicę był wsunięty do końca, znacznie nam to ułatwi późniejsze jej zamontowanie.

Co dalej ?

Po ściągnięciu gąsienicy zabieramy się za oczyszczenie hydromotoru i przekładni z osadu. Następnie ściągamy dekiel obudowy silnika jazdy, który znajduje się od wewnętrznej części(między gąsienicami). Usuwamy ziemię, która nagromadziła się za deklem. Pojawiają się nam przewody hydrauliczne. W celu łatwego montażu należy zaznaczyć lub zapamiętać który wąż i gdzie został zamocowany grubsze przewody to przewody zasilające. Zabieramy się za odkręcanie węży hydraulicznych, pamiętajmy o tym , że po odkręceniu przewodu zacznie nam się wylewać olej z układu dlatego należy mieć przygotowane korki aby zakręcić przewody, jeżeli dokonujemy demontażu w cięższych warunkach , gdzieś w środku pola (a wiemy, że tak bywa często) można korki zastąpić drewnianymi zaostrzonymi gałązkami , oczywiście tej metody nie polecamy chociaż stanowi to jakieś wyjście w ekstremalnych sytuacjach.

Nie zapobiegnie to wyciekowi oleju ale znacznie go spowolni . Aczkolwiek demontaż hydromotoru jest to dobry moment do wymiany oleju w układzie hydraulicznym który w koparce  CAT 301.8C powinien być wymieniany nie rzadziej niż co 1000 mtg (dwukrotność czasu wymiany oleju silnikowego). Problematyczne może być odkręcenie węży, które były przykryte warstwą ziemi za deklem ponieważ często ulegają one korozji.

Dlatego dobrze zaopatrzyć się w jakiś odrdzewiacz typu WD-40 po to aby móc poluzować przewody. Po odłączeniu przewodów zabieramy się za odkręcenie śrub mocujących korpus zwolnicy do ramy gąsienicy. Po odkręceniu śrub pozostaje nam wyczyszczenie płaszczyzn rampy aby ułatwić montaż.

W celu zmniejszenia kosztów przesyłki(wagi) można odkręcić koło  napędowe gąsienicy od korpusu przekładni.

Po regeneracji urządzenia pozostaje nam zamontowanie go w dokładnie taki sam sposób jak go zdemontowaliśmy.

Tagged under: demontaż hydromotoru, naprawa przekładni jazdy, naprawa silnika jazdy, porady eksperta

What you can read next

O-ringi i simmeringi – najpopularniejsze wśród uszczelnień
Co to jest uszczelnienie zwolnicy, uszczelnienie hydromotoru?
Codzienna obsługa maszyny budowlanej
 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP