FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Marczewski Piotr
13 marca 2019 / Published in PORADNIKI

Uszkodzenie łożyska igiełkowego – jak uniknąć awarii przekładni planetarnej?

Co to jest?

Łożysko igiełkowe to jeden z typów łożysk tocznych (K), nazywanych powszechnie igiełkami. Ich nazwa wzięła się stąd, że wałki przypominają swoim wyglądem igłę – ich średnica jest niewielka w porównaniu do wielkości. Warto również wspomnieć o tym, że lekko zaokrąglone końce wałków przeciwdziałają ich zaklinowaniu.

Łożyska igiełkowe występują w wielu odmianach, ale najczęściej składają się z trzech elementów, mianowicie pierścienia zewnętrznego, wieńca igiełek i koszyka, który zapobiega wypadnięciu elementów tocznych. Innymi słowy, koszyk gwarantuje bezpieczną i stabilną pracę.

Łożyska te dzielimy na dwa typy: łożyska poprzeczne i łożyska wzdłużne. Ich istotną cechą jest brak własnej bieżni, co w konsekwencji wpływa na wagę uszkodzeń hydromotoru.

Łożysko igiełkowe to jeden z najbardziej popularnych typów łożysk stosowanych w przekładniach planetarnych, gdzie powierzchnia zabudowy jest znacznie ograniczona.

Najważniejszą zaletą łożysk igiełkowych jest to, że w porównaniu do łożysk kulkowych, są w stanie przenosić znacznie większe poprzeczne obciążenia. Wbrew powszechnie panującej opinii nie wykorzystuje się ich jednak wyłącznie przy dużych prędkościach obrotowych. Z powodzeniem wykorzystywane są także przy prędkościach niskoobrotowych.

Uszkodzenie łożyska igiełkowego – jak uniknąć?

Na żywotność łożyska ma wpływ smarowanie, które stosuje się przede wszystkim dla zmniejszenia tarcia i ścierania się powierzchni styku. Przeciwdziała ono również dostawaniu się niepożądanych cząsteczek, drobinek i pyłów do łożyska, ale pełni także funkcję zabezpieczenia antykorozyjnego. Stosowanie odpowiednich smarów i olejów przyczynia się także do odpowiedniego rozkładu ciepła i w konsekwencji zapobiega przegrzaniu.

Polecamy zatem regularnie kontrolować stan olejów w zwolnicy. Wypracowanie w sobie pewnych nawyków uchroni koparkę od zbędnych awarii i pozwoli na dłuższą pracę sprzętu.

Warto również wspomnieć o tym, że brak bieżni własnej w łożysku igiełkowym, o której wspominaliśmy na samym początku, może spowodować, że podczas pracy uszkodzeniom nie podlega samo łożysko, ale także elementy maszyny z którymi ono współpracuje. Uszkodzenie łożyska igiełkowego może więc pociągnąć za sobą znacznie większą awarię, a tym samym koszty i czas naprawy.

Zastosowanie

Łożyska igiełkowe mają zastosowanie w hydromotorach koparek o bardzo różnej wadze.

What you can read next

Wymiana oleju hydraulicznego w koparce – jak często to robić?
Co to jest łożysko główne zwolnicy?
Poradnik: demontaż oraz montaż hydromotoru jazdy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP