FHU SOJKA

  • polski
  • angielski
  • czeski
  • niemiecki
  • rosyjski
  • STREFA KLIENTA
    • REJESTRACJA / LOGOWANIE
    • MOJE KONTO
    • REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  • Aktualnie brak produktów w koszyku
  • HOME
  • O FIRMIE
  • SERWIS
  • JAK WYSŁAĆ
  • SKLEP ON-LINE
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT
Marczewski Piotr
06 maja 2019 / Published in PORADNIKI

Zębatka pośrednia – tytan pracy układu planetarnego

Co to jest?

Zębatka pośrednia to stały element układu planetarnego, który odpowiada za przeniesienie napędu. Liczba zębatek pośrednich w hydromotorze jest lekko zróżnicowana i zależy od budowy zwolnicy. Najczęściej wyróżniamy sety redukcyjne pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, które warunkują ilość kół pośrednich.

Zębatka pośrednia jest umieszczana na dysku pierwszego rzędu. Jeśli przekładnia planetarna ma trzy rzędy satelit, to w układzie znajdują się dwie zębatki pośrednie. Jeśli występują dwa rzędy, to w skład przekładni wchodzi tylko jedna zębatka pośrednia.

W przekładniach zębatych napęd realizowany jest za pośrednictwem nawzajem zazębiających się kół zębatych. Aby wyobrazić sobie działanie takiej przekładni w hydromotorze wystarczy porównać je do układu słonecznego – Słońca i planet, które wokół niego krążą. Skądinąd, stąd wzięła się nazwa „układ planetarny”. Słońcem w naszym układzie będzie oczywiście wałek silnika, natomiast koła zębate będą planetami krążącymi wokół niego. Zębatka pośrednia wprawia je natomiast w ruch.

Jak uniknąć awarii?

Bardzo rzadko awarii ulega sam hydromotor – najczęściej psuje się satelitarny układ przeniesienia napędu lub jakaś jego część. Uszkodzeniom ulegają również zębatki pośrednie. Dlaczego? Zębatka pośrednia, w porównaniu do satelity, ma styczność ze wszystkimi elementami danego rzędu satelit. Dzieje się tak ponieważ odpowiada za wprawienie ich w ruch (ma wysoką prędkość obrotową). Tym samym, jest narażona na znacznie większe uszkodzenia. zębatka pośrednia

Uszkodzenia mają oczywiście również związek ze stanem olejów i smarów. Jeśli w przekładni planetarnej nie ma ich wystarczającej ilości, to pracujące zębatki będą się po prostu ścierać. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że ich oderwane elementy wpadną do środka przekładni i uszkodzą ją.

W związku z powyższym, radzimy pamiętać o tym, aby stale kontrolować poziom oleju i smaru. To recepta na zapobieżenie wielu potencjalnych uszkodzeń.

Oczywiście, koła zębate nie są nieśmiertelne i często ulegają wypracowaniu. Szczególnie ze względu na ich styczność z satelitami i wysoką prędkość obrotową, o której wspominaliśmy nieco wyżej. O konieczności ich wymiany będzie nas informować charakterystyczny zgrzyt bądź trzask.

Kolejnym objawem uszkodzenia jest sytuacja, gdy silnik jazdy wyraźnie pracuje ale nie przekazuje napędu na gąsienicę. Prawdopodobnie awarii uległa część mająca za zadanie przekazywać napęd pomiędzy poszczególnymi rzędami satelit.

What you can read next

Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?
Części do koparek – które z nich niszczą się najszybciej?
Jakie są najczęstsze objawy awarii układu hydraulicznego?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

 

Wyszukaj

 

NAJNOWSZE WPISY:

  • Serwis koparki – jak przygotować sprzęt na sezon wiosenny?

  • Wycieki z silnika obrotu – przyczyny i skutki

  • Czy minikoparka Kubota KX018-4 oraz Kubota U36-4 to odpowiednie maszyny do budowy linii światłowodowych?

  • W jaki sposób zużywają się rolki jezdne koparki?

  • Podwozie gąsienicowe koparki: podstawy pielęgnacji

 

KATEGORIE WPISÓW:

  • Bez kategorii
  • budownictwo ziemne
  • DEMONTAŻ I MONTAŻ
  • KOPARKI
  • NAPRAWA ZWOLNICY
  • PORADNIKI
  • PORADY EKSPERTA
  • REGENERACJA
  • SPRZEDAŻ KOPAREK
  • USZKODZENIA I AWARIE
  • ŁADOWARKI
 

ARCHIWA WPISÓW:

  • marzec 2021
  • luty 2021
  • styczeń 2021
  • grudzień 2020
  • listopad 2020
  • październik 2020
  • wrzesień 2020
  • sierpień 2020
  • lipiec 2020
  • czerwiec 2020
  • maj 2020
  • kwiecień 2020
  • marzec 2020
  • luty 2020
  • styczeń 2020
  • grudzień 2019
  • listopad 2019
  • październik 2019
  • wrzesień 2019
  • sierpień 2019
  • lipiec 2019
  • czerwiec 2019
  • maj 2019
  • kwiecień 2019
  • marzec 2019
  • październik 2018
  • czerwiec 2018
  • październik 2017
  • wrzesień 2017
  • kwiecień 2017
  • marzec 2017
  • luty 2017
  • styczeń 2017
  • grudzień 2016

KATEGORIE W SKLEPIE ON-LINE:

ZĘBATKI ATAKUJĄCE
SETY REDUKCYJNE
OBUDOWY ZWOLNICY
WAŁKI ZWOLNICY
WAŁKI SILNIKA
ZĘBATKI POŚREDNIE
KOMPLETNE PRZEKŁADNIE PLANETARNE
USZCZELNIACZE SILNIKÓW JAZDY
USZCZELNIENIA GŁÓWNE I PŁYWAJĄCE
ŁOŻYSKA IGIEŁKOWE I KOSZYCZKOWE SATELIT
ŁOŻYSKA WALCOWE SATELIT
ZĘBATKI I SATELITY
ŁOŻYSKA GŁÓWNE
ZAWORY TALERZOWE SILNIKA JAZDY
TŁOCZKI SILNIKA JAZDY
STABILIZATORY SILNIKA JAZDY
PROWADNICE SILNIKA JAZDY
KORBOWODY I CZĘŚCI
USZCZELNIACZE SILNIKÓW OBROTU
USZCZELNIACZE CYLINDRYCZNE SIŁOWNIKÓW
ŁOŻYSKA WAŁKA SILNIKA
ŁOŻYSKA STOŻKOWE
O-RINGI I SIMMERINGI
TURBINY

MAPA WITRYNY:

STRONA GŁÓWNA
O NASZEJ FIRMIE
NASZ SERWIS
JAK WYSŁAĆ
BLOG
DOJAZD DO NAS
KONTAKT Z NAMI

STREFA UŻYTKOWNIKA:

SKLEP ON-LINE
MOJE KONTO
REJESTRACJA KONTA
REALIZACJA ZAMÓWIENIA
MÓJ KOSZYK
REGULAMIN SKLEPU ON-LINE
POLITYKA PRYWATNOŚCI
USTAWIENIA PRYWATNOŚCI
WYLOGUJ SIĘ

ZNAJDŹ NAS NA INSTAGRAMIE

Zobacz też nasze inne witryny: NAPRAWA HYDROMOTORÓW

Projekt i realizacja: pi-ART Agencja

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

naprawa zwolnic  |  naprawa zwolnicy  |  naprawa hydromotoru  |  naprawa hydromotorów  |  naprawa silników jazdy  |  naprawa silnika jazdy  |  regeneracja zwolnic  |  regeneracja hydromotorów  |  regeneracja silników jazdy  |  naprawa rozdzielaczy  |  regeneracja rozdzielaczy  |  części do zwolnic  |  części do silników jazdy  |  turbosprężarka koparki  |  uszczelnienie siłownika  |  uszczelnienie zwolnicy  |  łożysko zwolnicy  |  wałek zwolnicy  |  zwolnica koparki  |  hydromotor koparki

Copyright © FHU SOJKA 2017 ~ 2019
Wszelkie Prawa Zastrzeżone

Projekt i realizacja:
pi-ART Agencja

TOP